Apr 10, 2008

Japan Trip day 3 - 30/03/2008

Japan Trip day 3 - 30/03/2008

Hari ni ktorang pergi Universal Studio Japan. Yezaaaaaaaa... :D Sugoi2!!.. Pagi tu dalam kui 7 lebih after breakfast ktorang pun bertolak ke universal studio. seperti biasa, naik subway menuju ke Stesyen Osaka, kemudian tukar naik subway JR line. Bila dah naik JR line ni, tak perlu beli tiket lagi dah. just show JR pass dan terus pergi ke Stesyen Universal Studio . best2!

Hari ni hari ahad. So manusia mmg ramai gile la. nasib la dh beli tiket awal semalam. so no need to queue again lah. hehe.

okeh ni replika globe kt pintu masuk ke universal studio.
posing jauh skit dr globe. sbb ramai lak manusia masa tuh.
haha.. ini lepas pintu masuk. ramai kan kan kan manusia? hehe.
cuaca pagi tu mendung. mmg sejuk gile la. huhu.
so kitorang just walk around kt dlm tuh. tetiba nmpak this guy nih sedang lap plat tuh. actually dia staff kt situ. plat tu basah. di lap bg kering kot. baguih dok ada. haha.
updated: me at USJ!
actually ktorang blur.. taktau nk masuk mana satu. sbb masing2 queue panjang gile :((. so ktorang just walk around je la. huhu.
kt belakang tu stage utk peter pan nye show. nmpak kan kapal pirate tuh. huhu. aku tak sure show dia kul bape. setiap tempat ada time table utk show masing2.
so ktorang just jalan punye jalan, sampai la ke Land of Oz.
updated: me at land of oz!!
wupss munge2.. hehe aku pantang nmpak bunga yg segar bugar nih. wajib snap. ahaks.
ok sbb sume tempat penuh n panjang queue plak tuh. so ktorang decide utk pergi Hollywood Dream The Ride. Naik roller coaster. actually aku gabra gk tgk track dia. huhu. tapi mengenangkan jasmin(anak carol) takde teman nk naik. so aku teman gk la.
ok itu track roller coaster tuh. actually track dia meliput keseluruhan kawasan utk bahagian hollywood. nmpak mcm scary tak? ahaks.
ok ini exactly track dia. aku jumpe kt website nih --> www.parkpromo.nl/porftolio/hollywood.html
so aku n jasmin pun masuk la ke hollywood dream ride. pehh.. memula aku ingatkan queue dh pendek. so masuk la.. tgk2!!?.. uwaaaaaa..... queue dia pun mcm track roller coaster.
ok gambar diatas adalah ilustrasi gambaran aku mengenai queue utk hollywood dream ride. memula dari blue box tuh.. then masuk ke green area. hahaha.. the black line tuh menunjukkan how the queue line is. that area is not small tau. bleh muat dlm 20 biji kereta kancil. aku rasa la. ahaks. dalam satu jam la gk queue kt green area. then kt luar green area tu plak queue lagi dlm sejam. yg mencabarnyer.. hujan gerimis masa tuh. dengan suhu 10-14 darjah celcius dan gerimis plak tuh. pehh... sejuk beku beb. aku prasan ada awek jepun ni.. dh la pakai skirt.. baju nipis jek. ingatkan tahan sejuk. terketar2 gk la aku tgk. sian dia. hehe. so dengan penuh kesabaran (sabarkan je la) akhirnya smpai la ke red box. dlm tu ada queue lagi. tp tak kisah la sbb dah berada bawah bumbung dan menuju ke tempat naik roller coaster.
masa smpai tu ktorang antara org terawal. aku pucat dah. jangan la dpt row yg paling depan sekali. wuaaaaa....... tak mau2!! takut siot!..:-S. tapi nasib aku baik, dpt last row.. huhu lega makcik dibuatnyer. then lepas duduk ktorang leh pilih lagu sepanjang ride tu. ada 5 pilihan. lagu english pun ada. tapi aku pilih lagu JPOP la. my feveret.. even aku tak tau sape yg nyanyi. ahaks. lagu tu akan kedengaran kt seat memasing. kedudukan speaker dia betul2 kt kiri dan kanan telinga kita. Superb seiiii!!!..
ok ni lagu yg aku dengar masa kt ride tuh. aku jumpe kt website. nak dengar lagu dia? leh dengar kt video nih --> http://www.dailymotion.com/video/x1fnft_music. hahaha. bile aku dengar lagu tuh lagi mmg terasa mcm tgh naik roller coaster tuh. haha sugoiii!!!..
so apa perasaan aku setelah naik roller coaster tuh? seronok beb!!!.. lelebih lagi didendangkan dgn lagu JPOP tuh.. rasa nak naik lagi. adik jasmin tu kata.. dia tak sure air kt muke dia tu samada air hujan atau air mata. sebab dia takut giler. hahaha.. mmg agak scary gk la. lelebih lagi waktu menjunam. as long as dia tak hangging dr atas ke bawah dan tak bergerak.. aku dh rasa ok. haha. ride tu aku rasa tak smpai 5 minit pun. nak jek naik lagi. tapi mengenangkan kena queue lagi 2 jam. pehh.. tak sanggup aku aih.
lepas ride tu, ktorang lunch n hangatkan badan skejap minum tea. erk lunch mkn bekal ktorang je la. nk makan kt sana tak leh maa... tak sesuai utk org2 muslim ;). then ktorang decide utk balik ke hotel, ella dh tak larat sbb kesejukan. hujan asyik turun jek. mmg la tak lebat, just gerimis. tapi suhu dia mmg sejuk gile.
gambar kt atas tu tgh gerimis tau. masa nih nk kuar dh dari universal studio.
but see.. people are still keep on coming. huhu. cayalah.
gambar last kt universal studio. aku akan dtg lagi next time.. bile? wallahuaklam.. hehe.. masa tu aku akan enjoy puas2. yezaaaaaa....
ok ni gambo kt stesen universal studio. otw back.
train universal studio. takde le apa yg menarik kt train nih. cuma ada heater kt bwh seat tuh. so kaki hangat la skit. mamat jepun tuh beria main sony psp. kaler pink tuh. at that moment i remember cherrie chan!!.. ahakss..
lepas naik train tuh baru aku prasan. aku tak beli apa2 souvenir pun kt universal studio. uwaaaaaaa.. leka nye pasal la nih. leka tgkap n jaga kamera dari kena hujan la nih. dan tak tahan sejuk. huhu. anyway.. pada sesape yg nk pegi universal studio.. tlg la bgtau aku.. nk kirim brg dari sana. ahaksss..
so that day, balik hotel awal la. osaka still hujan. sebab awal aku n eka decide nk kuar jenjalan area stesen umeda, sbb aku prasan ada shopping kompleks kt situ. ingat nk belikan glove utk ella. tgn dia tak tahan sejuk. nama shopping kompleks tu Daimaru. jalan punye jalan... sempat la cuci mata tgk harga baju n blouse kt sana. baju2 dia mmg lawa. kelas gitu. tapi harga dia lagi la lawa.. mostly yen20,000 ke atas jek. try la convert duit rm. lawa kan harga dia? ahaks..
sbb kan tak jumpe langsung glove. so ktorang decide tanya kt information centre. awek staff tu hampir tergelak dia.. sbb sume winter stuff org dh simpan dlm store dah. hahahahaha.. aku dh agak pung :P. so ktorang pun balik la hotel tanpa berjaya beli glove. huhu.
so balik jek hotel, mlm tu pack2 sume barang.. sbb esok nk bertolak ke tokyo plak. goodbye osaka.. and we meet again tokyo!!.. yehaaa...

No comments: