Jun 15, 2009





30 mac 2009 part 2

assalammualaikum dan hello semua!!

ok ini update utk part kedua utk hari yg ketiga di Tokyo. Aku lupe nk mention masa cruising tu, ferry dah smpai kt satu perhentian, aku and eka ingatkan la dah kena turun. beria la beratur utk turun. tapi bila ktorang tunjuk tiket, sesungguh itu bukan destinasi hentian ktorang. hahahaha. so dgn muke tak heran ktorang naik la smula ferry itu. ekekekkeke. itu la antara kesan2 sbb tak tahu bahasa jepun. yep, mereka hanya inform dlm bahasa jepun. so blame me for not understand the language:P

selepas turun ke pengkalan, ktorang menapak sekejap menuju subway yg berdekatan. line subway yg ktorang naik kali ni mcm tak ramai org la plak. tu yg sempat snap gambo bawah nih. :D


setelah melalui laluan atas angin dan bawah tanah (hahaha mcm burung ngan cacing la plak kaedahnya:D), smpai la ke exit yg sepatutnya. kemanakah arah tujuan kami seterusnya? Sila lihat photo dibawah:P

yep... Tokyo Tower. Nampak mcm menara elektrik biasa je kan. Tp itu la tokyo tower. Tersergam tegap berdiri di tengah2 hutan batu tokyo.


Tengah tungggu trafik light hijau(pejalan kaki), tetiba muncul lak kenderaan kt atas ni dengan ktorang. aku rasa mcm trishaw, tp unik kan bentuk dia.


oyeah.. smpai sudah tokyo  tower. kt atas ni tgh beratur utk amik tiket. mat saleh kt atas tu antara manusia paling tinggi dlm crowd ini.:p tinggi betul tuh!! (mcm la tak pernah tgk manusia tinggi:p)

kt tokyo tower ni bukan stakat observe view tokyo saje, tp mcm2 kemudahan hiburan ada kt situ. ala2 plaza la gak. so ktorang amik pakej tiket yg mengandungi trick art gallery, wax museum, guiness word records museum ngan satu lagi tak ingat la plak nama dia, 3d studio kalo tak silap.


masa tunggu lift nak naik ke main observatory. besar tui lift tu, dia leh pack masuk lebih 20 org kalo tak silap. kt atas ni mini tokyo tower. haha anak sape la tu gaknya, jgn kena kejutan letrik udah:D



smpai jek kt atas tu, manusia mmg ramai gila. tmpt pertama ktorang cari adalah cafe! nk duduk ngan melepak, letih oooo kaki. nmpak mmg mcm senang je kan, tp nk menapak tu jenuh lerrr... so ktrang minum2 kopi dan lepak mkn biskut yg ktorang bawa. sesambil tu menikmati pemandangan dr tmpt duduk.


antara faveret candid photo yg aku capture.


so here it is. hutan batu tokyo!! ok nmpak belah kanan tu, itu la antara main road tokyo.


helloooooooo tokyo!! sayupp mata memandang hutan2 batu ini.


kalo korang ada google earth, try google map tokyo. activate kan 3d building. kalo line internet laju, u all akan nmpak bangunan kt area tokyo tu tetiba naik membangun. gila pack crowded ok. try jgn tak try :D


dari tokyo tower, ueno cuma 6.5km jek. haha dekat gila kan?? kalo ada krete lagi cepat kot smpai. kot la, itupun kalo tak sesat :p



huh agaknya nmpak ke hotel ktorang yg comei itu drpd view ini. hahaha mustahil la kot.:p



pada sesape yg berani meh la jenguk ke bawah dr main observatory tuh. hahaha


amacam? ada gerun tak? hahaha. cuba anda bayangkan...... oh ok jgn la ek, tak elok utk kesihatan:p

next ktorang masuk trick art gallery. ada mcm art kt situ yg agak tricky. kdg smpai tak faham lngsung betapa trickky nyer:p contoh spt dibawah!


serius, aku tak paham maksud sebenar ayat diatas. aku rasa la, dibenarkan tgkap gambar sama sekali. jgn tak tangkap ok. enjoy! hahahhahah :))


ngehhhhhh.. yours truly yg kerdil:P


huwaaa mkn eka:P


spatutnya aku wat2 muke serius kt situ kan.. baru profesional skit:p hahhaahha.

wax museum tidak dibenarkan tgkap gambar. tp aku ada la amik gak. malangnya gambo tak ok. so tu yg tak letak. apa yg ada dlm tu.. alaa korang pun sendiri tau kan.. tak yah la cerita:P

oh ye kt world guiness record pun mcm tu gak. ala mcm kt genting highland la lebih kurang. aku cuma jumpe satu jek record dr malaysia. our menara kl tu lebih tinggi dr tokyo tower. hehehe:D. oh yaaa ktorang ada amik satu gambo seblum masuk dlm guiness record gallery ni. siap print tu. aku lupe nk snap. nnt la ek aku update later:p gambo tgh pegang kasut gergasi! hahahhahha.

then ktorang masuk tgk kartun 3d, bersama2 dengan kanak-kanak riang jepun. tgk kartun jepun. kartun apa entah. ktorang tgk jek. kartun 3d, walaupun tak paham, aku amaze gak la ngan 3d tuh. hehe.

next shopping souvernir kt gedung plaza yg terdapat kt situ. tetiba terserempak satu family muka melayu. orang indonesia rupanya. dia bersama anak2 dia tgh jenjalan. aku  tak nmpak plak suami dia. kerja kot. dia kagum bila ktorang bgtau ktorang berdua jek dtg tokyo utk rewang2 jalan. alhamdulillah, stakat ini ktorang tiada sebarang kesulitan yg berlaku:D


so here we are kt bawah menara tuh. oh blakang tu photo menara tu jek. berjaya tgkap ni pun sbb masa nk amik gambo kt sini aku ternampak satu family tgh termangu2 nk minta tlg org amik kan gambar diorang. tp memasing mcm wat dek jek. so aku volunterelah tlg amikkan. hahaha baik tak aku:p family dr filipina kalo tak silap. so lepas tu diorang pun willing plak amikkan gambo ktorang. o yeahhh!! :D


so ini aku dibawah menara tokyo. amik guna kamera handphone. lalallala :D

alhamdulillah berkat baju winter yg aku pakai tu, kurang skit rasa sejuk kali ini. terasa hangat je sepanjang jalan. so thats it utk hari yg ketiga. esok hari yg ke empat! the last day. mana jek nk g lagi ni. yep, ktorang dh hampir buntu tak tau nk g mana. hohohoho. balik hotel kena cek balik tmpt nk g nih. k guys. till then tunggu je la yek. hahahhaha.

stay healthy and smile always!:)


No comments: