Jun 8, 2009

30 Mac 2009 Part 1

*lalala.. ampun sekali lagi.. lemau betul aku ni kan. tapi watever.. aku tau korang dh paham ttg penyakit aku itu.. penyakit M.. hahahhaha.. anyway enjoy the photo below yek :p*

Hari ketiga, hari ini plan nk g jenjalan ke area asakusa dan naik tower!!! hohohoho! tempat yg sentiasa jadikan tarikan penduduk jepun dan pelancong ke tokyo ini. sape dh smpai tokyo, sape yg tak pergi tempat ini mmg tak sah la.

So tempat pertama, Asakusa Kannon Temple. Aku bukan nye excited nk lawat pun temple dia. Tapi excited tgk orang ramai.. Perghhhh, pack gila! Camne nk g sana, senang jek.. tgk map and ikut orng ramai.. sure sampai nye la. ahaks :p


lalalalala lepas masuk pintu gerbang. kiri kanan tu kedai2 jual makanan dan souvernir. aku tgk2 je la. tak beli pung :p tapi cantik kan dekorasi dia. klasik japan gitu. :D oh bunga2 sakura  atas tu aku rasa fake kot.


Yep, cuaca mcm panas kan. tapi aku pakai baju sejuk tuh. siap mafla lagi. maksudnya, mmg sejuk la!!!!! :p


memperkenalkan GPS merangkap map aku kat jepun. ekekekekke :p


Tengah aku jenjalan tetiba nmpak signbod nih. Hehe cute kan gambo pegion tu, dia kata "i can get my food by myself". tengok, pegion jepun sendiri pun pandai berusaha tau, dia takde la nk minta belas ikhlas org lain. bertapa bersungguh2 dan produktif betul pegion jepun ini. (mcm xde kaitan jek wahkakakkaka)



oh tidak, rupa2nya dengan menggalakkan beri mknan pada burung tu agak menambahkan bilangan pegion yang seterus leh ganggu kitaran hidup.. really bad effect to ecology tuh!! ingat ye tuan2 dan puan2 sekalian :p


the view of temple from afar.


yep, itu adalah buah orange. sape nak sila angkat kaki!!! hahahahaha. takleh2 buah tu tanam dlm area patung budha. kang ada yg kena sampuk seploh keturunan (iye2 jek aku nih:p)


normal view kt asakusa street. lalalalala.


Hehe.. tengah aku click2 guna kamera ku yg semakin meragam (lens mcm nk kaput :(( ), aku sempat la snap entah hape2 kt sini. huhu sungguh aku suka candid nih. sila2 anda interpretasi apa maksud di sebalik keadaan diatas :p


tengah jenjalan smpai la satu taman permainan kt area dekat2 situ. aku nmpak pokok2 nih. dengan bunga2 pink yg sungguh lazat. (aku rasa mcm sedap jek kalo dpt mkn bunga pink tu.. hahahha :)))


bunga ini special aku dedikasi kepada pembaca2 blog aku! pada yg tak sengaja sampai.. selamat dtg ye ke blog yg entah hape2 ini. maaf diatas bahasa ku yg sungguh fail ini. sungguh time spm dulu karangan aku cukup2 mkn jek:D. dan pada sahabat2 yg setia membaca tu, maap la ye, berzaman aku nk update. aku tau korang pun bukan slalu kan singgah n baca blog nih. asal tensen jek baru korang baca kan. harap korang terhibur! wahkakkakakka :p


tengah aku jenjalan aku pasti akan snap gambar org2 yg tak berumah ini. bukan suka2, tapi sekadar peringatan pada diri sendiri yg kita perlu bersyukur pada apa yg kita ada. masa aku amik gambar ni mmg la aku zoom dari jauh. gila hape nk amik gambo dekat2. ingat diorang ni apa? tugu negara? hohohoho. tapi bila aku smpai umah baru aku perasan apa yg dia pegang itu.


wahhhhhhhhh.. dia tak bagi amik gambo la weh!!! aduh.. sorry nenek. sy tak perasan. (tp aku still upload tuh kt sini).

the truth, mungkin dia tak suka diri dia dipergunakan sebagai bahan rakaman dan tontonan. dia duduk kt situ pun bukan minta sedekah atau buat jenayah. dia hanya homeless. kesian. kalaulah..... (kalau tau kawan2:p) aku org yg punya kuasa dan harta. aku akan buat penempatan bagi org2 mcm nih. hmmm kalaulah.. (aduh tetiba lak berair mata ku sebentar)

oraits, setelah puas jenjalan, next destinasi ktorang nk g ke Tokyo Water Cruise, tempat tu dh berhampiran sgt la ngan asakusa. Ktorang cruise dari Asakusa Tokyo Cruise Line ke Hinode Pier.

Lalu Sumida river. Ktorang lalu bawah 12 jambatan. syiokkkk.. and sejuk tul bila kena angin. sepanjang perjalanan tu ktorang didendangkan oleh informasi2 dalam bahasa jepun. serius sebijik butir aku tak faham. harap2 mat2 saleh yg join trip tu pun tak faham gak la. leh geng ngan ktorang. ekekkekeke. so sepanjang perjalanan tu kiri kanan ktorang dikelilingi oleh bangunan2 yg sgt unik. (maap tiada gambar disini sbb lens aku hang manjang :( )


masa nk turun beratur naik kapal. mostly adalah warga tua :D.. aku jek warga muda! :p



burung2 yg dok berebutkan makanan. cute tau burung2 tuh. jinak gila (bila tang mkn la haha).





oh ini yg berjaya aku snap guna lensku. homeless people. huhu.


atas ni antara kompilasi building yg ktorang nmpak sepanjang crusing. urban city of tokyo!! sugoiii!


oh ye, itu le cruise yg ktorang naik. belah kiri plak mcm bentuk unik tu asahi beer nye building. mcm menarik so snap je lor. dan tak lupe juga, burung2 yg comei yg dok sibuk nk mkn tuh. apa kenama burung tu ek? aku pun tak pasti.

huhu byk gile sebnonyer photo2 sepanjang kat asakusa ngan crusing tuh, tapi almaklum sajelah ini saje yg termampu. lepas smpai di destinasi Hinode Pier, ktorang bergerak ke station subway yg berdekatan. naik subway utk ke mana yek pasni?? hehehe.. sila tunggu.. ada dah photo kt atas tu antara destinasi seterusnya. tapi takper, kita tunggu next upload la ek. bila la gamaknya tu yek.. hahahahhahaa tunggu je lor... maleh nk janji:p till then.. take care!!! v(^_^)











No comments: