Jun 30, 2008

Ayat-Ayat Cinta the Movie

Ayat-Ayat Cinta the Movie

Alhamdulillah aku berjaya juga menonton Ayat-ayat cinta the movie. Pada asalnya aku agak kurang yakin untuk pergi menonton kerana telah banyak maklumbalas mengatakan filem ini berbeza sekali dengan novel nya. Aku takut kecewa. Tapi aku bulatkan hati untuk pergi juga. Mungkin sekadar menghayati hasil karya Hanung (pengarah), aku ingin lihat bagaimana hasilnya. Tapi sebelum itu aku perlu bulatkan hati, aku luputkan sejenak ingatan ku pada novel sebenar, dan menonton sesuatu yang baru. Dan alhamdulillah, aku dapat terima filem ini. Aku rasa movie kedua terbaik dari indonesia selepas movie Ada apa dengan cinta.

Rupa-rupenya, pada asalnya watak Aisha di pegang oleh Carissa Puteri, manakala watak Maria dipegang oleh Rianti. Diorang just switch, dan hasilnya Superb!. Maaflah aku tidak pandai untuk huraikan bagaimana aku suka gile movie ini. Pada siapa yang belum pernah baca Novel AAC, silalah nonton. Pasti anda tidak menyesal. Dan pada penonton yang belum baca novel AAC, anda dinasihatkan BACALAH dan hayati novel tersebut. Nothing to say, you will amaze with it.

Oh ya sebelum terlupa, OST Ayat-ayat Cinta.. jika anda hayati lagu2 dia, sama sekali anda juga akan dapat menghayati movie ini. :)


Ayat Ayat Cinta - Rossa

Desir pasir di padang tandus
Segersang pemikiran hati
Terkisah ku di antara cinta yang rumit

Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekadar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Ku pertaruhkan

reff:
Maafkan bila ku tak sempurna
Cinta ini tak mungkin ku cegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cintaku padamu
Bila bahagia mulai menyentuh
Seakan ku bisa hidup lebih lama
Namun harus ku tinggalkan cinta
Ketika ku bersujud

Bila keyakinanku datang
Kasih bukan sekedar cinta
Pengorbanan cinta yang agung
Ku pertaruhkan

repeat reff

Ketika ku bersujud

Takdir Cinta - Rossa

Ku tutup mataku
Dari semua pandanganku
Bila melihat matamu
Ku yakin ada cinta
Ketulusan hati yang mengulir lembut

Benguasa alam tolonglah pegangi aku
Biar ku tak jatuh pada sumur dosa
yang terkutuk dan menyesatkan cintaku

REFF:
Andaikan ku bisa lebih adil
Pada cinta kau dan dia
Aku bukan nabi yang bisa sempurna
Ku tak luput dari dosa

Biarlah ku hidup seperti ini
Takdir cinta harus begini
Ada kau dan dia bukan ku yang mau
Oh Tuhan tuntunlah hatiku

Penguasa alam tolonglah pegangi aku
Biar ku tak jatuh pada sumur dosa
yang terkutuk dan menyesatkan cintaku

Repeat REFF

Jalan Cinta - Sherina

Semua rasa hati manusia-Mu
Untuk membagi kisah atas nama cinta
Derai air mata di setiap sujud-Mu
Seperti tak pernah cukup untuk menjagaku

Jangan butakan hati menjadi
Cinta yang semu, cinta yang semu

Chorus 1:
Kau hembuskan ayat-ayat cinta untukku
Di sela doa dan malam-malam yang sunyi

Ampun yang engkau pinta dalam semua
Keraguan yang telah meliputi jiwamu
Semoga akan membawa cintamu
Pada diriku dalam jalan dan ridho-Nya

Jangan butakan hati menjadi cinta
Cinta yang semu, oh cinta yang semu

Chorus 2:
Kau hembuskan ayat-ayat cinta untukku
Di tengah terik matahari dan dinginnya malam

Chorus 3:
Kau panjatkan ayat-ayat cinta pada-Nya
Melindungi dan menjaga kisah cinta kita

Chorus 2:
Kau hembuskan ayat-ayat cinta untukku
Di tengah terik matahari dan dinginnya malam

Tercipta Untukku - Ungu (Ft. Rossa)

Menatap indahnya senyuman diwajahmu
Membuatku terdiam dan terpaku
Mengerti akan hadirnya cinta terindah
Saat kau peluk mesra tubuhku

Banyak kata
yang tak mampu kuungkapkan
kepada dirimu

Aku ingin engkau s'lalu
hadir dan temani aku
di setiap langkah
yang meyakiniku
kau tercipta untukku
sepanjang hidupku

Aku ingin engkau s'lalu
hadir dan temani aku
di setiap langkah
yang meyakiniku
kau tercipta untukku

Meski waktu akan mampu
memanggil s'luruh ragaku
ku ingin kau tahu
kau s'lalu milikku
yang mencintaimu
sepanjang hidupku

aku ingin engkau s'lalu
hadir dan temani aku
di setiap langkah
yang meyakiniku
kau tercipta untukku

ohhhh...
Ooohhhhhh..

No comments: