Apr 17, 2008

Japan Trip day 6 - 02/04/2008

Hari ni pergi Tokyo Disneyland !.. ahakss.. smpai gk aku. hehe. hari ni ktorang kuar lewat skit. dlm kui 8. sampai kt stesyen kamata, org dh sibuk. masing2 rushing nk pegi kerja. haha sempat gk aku tgk keadaan sesak dlm train masa tuh. yg menariknye diorang tak berebut-rebut masuk tau. siap queue lagi.. salute tul!.. cuma yg lawaknya, bila org dh sesak2 masuk dlm train.. tetiba dtg sorang mamat jepun ke depan pintu train. big saiz tau! pehtu dengan membelakangkan badan dia dr pintu tu.. dia undur masuk ke dlm train. org dh penuh masa tuh.. selamba jek dia menolak ke dalam. hahahhaa.. kesian org2 kt belakang dia. kemek! ekekekkeke..

masa tu ktorang tunggu lagi, tak berani nk masuk train. then dtg satu train lagi, kali ni mmg tak leh nk masuk gk. sesak. ada staff train yg jaga kt situ, siap tolak org2 kedalam, tugas dia pastikan takde org tersepit kt pintu kot. ekekekekekke.. :)). ingat nk amik gambo gk masa tuh. tapi tak berani aih. tak pepasal kena marah la plak. ahaks.. so solution ktorang.. kuar dr stesyen tuh.. lepak minum kopi kt mcD. hehehe.. dekat kui 9 baru ktorang bertolak ke Tokyo disneyland.

huhu.. senang jek nk ke sana.. ikut je org ramai. hahahha.. manusia mmg ramai masa tuh. rupanya time tu semestre break. patut la ramai org. huhuhu.

gambo kt depan pintu masuk tokyo disney resort. huhu. awat muke aku cemtu? :-?
yess... im here!!
woopsss.. queue utk beli tiket masuk. price dia sama ngan universal studio.
J and j, lepak2 sambil tunggu ktorang beli tiket masuk. nmpak kan org ramai tuh? huhu.
yezaaaa ramainyaa manusia :D.
eh eh.. sakura.. kena snap nih. :D
me near the sakura tree.. wieeeeee! :D
snap sakura lagi :D.
me infront the castle.
kita close-up skit.
ktorang lepak kt toontown. J n J nk main roller coaster. aku tak main lor. sbb agak kurang mencabar. ahaks.. dan lagi.. tak larat nk queue. see the crowd?!
haha ni tempat lepak aku. actually ada bunyi katak tau kt situ. eh katak ker? tak pasti la.. tapi ada la sound effect. sesambil lepak n tgk org lalu lalang apa yg aku buat?
haha aku amik gambo tulip!.. opss.. this is real tau.. not the fake one. confirm coz aku dh pegang. ekekekke.
haha ni pun real.. subhanallah.. rasa nk cabut jek satu. but cannot lar.. so many people there. i will caught red handed stealing and vandalising tulips at tokyo disneyland. ekekekke..
red and white tulips!! wiieeee!
purple? or pink colour? nevermind.. as long its tulips and its real!!
and yeah.. this is pink! ahaks.
and read again.. sugoiii!
haaha all tulips aku amik kt toontown, kt rumah minnie mouse. haha ni kt dlm rumah minnie mouse, carol tgh nk bukak peti ais minnie cari makanan. ekekekkeke..
masa nih tgh queue nk masuk umah minnie mouse. kenapa aku ambil gambar bdk nih? sbb rupa dia sebijik rupe niece aku.. sebijik seiiii..
uiks... apsal reramai nih? diorang dh siap sedia tunggu tepi laluan utk saksikan disney parade.. sejam awal diorang dh siap duduk kt situ tau!!.. yg aku nih just kebetulan lepak kt tomorrowland terrace. peh.. so many people.
ahak this is daisy.. eceh macam la org tak kenal. ekekeke.
yg nih goofey kan?
my feveret karekter.. Booo!! haha kawaiiiiii!!. aku terdengo adik2 jepun kt situ sorak. ahaksss.. eh la tu jek yg aku tgkap. hehe. aku ada ambil video guna nikon comei.. dh siap adjust nnt, aku try upload. :D.
tgh aku jenjalan aku nmpak itik nih. hahaha.. punya la jauh aku ambil gambo itik.. kt tokyo disneyland tuh. ekekekkeek:D
last but not least.. tulips lagiiiii.... hahaha.. masa nih otw nk balik and shoping skejap kt kedai souvenir. punya la byk tempat menarik kt situ, tapi masa tak cukup. yelaa.. nk queue lagi.. tunggu lagi. agak-agak bila la masa org tak ramai yek:-? patut la org slalu dtg sini berkali-kali. sbb tak cukup masa. anyway, jika ada rezeki, ill be back there again. and again.. enjoy the tulips. ahakss..
lepas shoping sume ktorang pun bertolak balik hotel. balik awal skit. tak sanggup tersepit dlm train lagi. hehe. so mlm nih kena pack. esok dah nak balik dah. pehhh... so soon kan? mcm tak percaya jek. huhu.

No comments: