Nov 12, 2007

Stardust




Stardust.. berjaya gk tgk.. hehe.. midnight kt one utama new wings. nk tgk kui 930pm.. ada seat kosong tp depan la plak.. huhu.. wat sakit tengkuk la plak karang.. so tunggu gk midnight.. separuh panggung besar gk penuh.. aku suke crite nih.. complete lor.. adventure, romance, lawak n action.. syok tgk smpai x sedar masa berlalu.

adventure :

bile tristan beria2 nk bw yvaine(bintang tuh) kpd awek dia.. mcm2 halangan berlaku..

dr segi perebutan batu delima yg dipakai dek yvaine. antara syarat waris takhta kerajaan stormhold. part rebut batu delima tuh mmg lawak la.. lelebih lg antara pewaris2 dia.. rupert everet muncul skejap jek.. di awal crite.. dia antara anak2 raja tu laa.. awal2 crite lg dh kena bunuh.. haha.. part roh2 anak raja tu berkumpul smbil mengumpat tu la yg lawak.

part 3 witch sister.. antaranya lamia lakonan michelle pfeiffer.. dia rebutkan jantung yvaine utk dptkan smula kecantikan dan kemudaan dia.. menarik gk kesan khas yg dibuat. part lawak bile kambing yg telah ditukar jd manusia.. hahaha.. lawak bile jd manusia dia perangi masih lg mcm kambing gk.. ahakss..

part captain shakespeare.. lakonan robert de niro... hahaha lawak gk.. aku rs paling lawak kot.. sikap dia ala2 lanun n brutal.. lelebih lg depan anak2 buah dia.. tp bile dia tau yg tristan dr wall village.. sakan dia layan ala2 bangsawan gitu.. captain ni la yg ajo tristain main pedang n ajar yvaine main piano.

romance :

ahaksss.. bile yvaine glow bile emosi dia suka n jatuh cinta ngan tristan.. bersinar2 tuh... hahahha


Cast :

tristan = charlie cox.. aku rs 1st time kot aku tgk dia lakon :-?.. memula ala2 skema.. tp stelah di trim dek captain shakespeare.. macho la plak.. hahahha...
yvaine = claire danes.. aku slalu konfius antara claire danes ngan natalie portman.. suka lakonan dia.. lelebih lg dlm crite little woman.. antara movie kalo ulang lg.. aku akan tgk lg.. haha..
lamia = michelle pfeiffer.. sejak akhir2 ni byk lak part jahat dia bw.. dlm hairspray pun dia jd jahat gk.. antara movie dia aku suke up close n personal.. sedih oo cite tuh.. isk isk..
captain shakespeare = robert de niro.. huhu.. sape la x kenai dia.. antara best actor hollywood.. baru2 ni aku baru tgk cite dia.. awakening.. lakon disamping robin william.. base on true story.. crite lama 1990.. tp bebaloi tgk.. huhu..


more summary n details.. better watch laa.. or else.. juz read here --> http://en.wikipedia.org/wiki/Stardust_(2007_film)..

No comments: