Sep 20, 2007

Telur Padi?


yep.. telur padi? penah dengor? hahahha.. aku pun baru 1st time tahu semalam. ini lah kisah berbuka puasa semalam. hehe..

menu buka pose semalam, tomyam!!.. selalunya kalo housemate aku masak dia suka mkn ngan telur asin. memula mmg x bese la. tp bila dh slalu.. rs sedap n sesuai gk bile dimakan ngan nasi.

dijadikan kisah, x dpt jumpe telur asin. so dia amik la telur padi ni, mayb dia ingat telur asin kot. sbb telur tu dibungkus cantik jek. hehe. so bile nk dekat ms berbuka, aku la yg ditugaskan utk potong dua telur tuh.. ms dh terbelah aku terkejut giler.. kwn aku wat lawak ker buat agar-agar dlm telur :))... hahahha.. dan kwn aku pun terkejut jugak bile tgk telur tuh.. hehehe.. ms buka pose aku rs la skit.. mmg rasa telur.. cuma aku x tau nk describe camne. rs pelik.. hahaha.. akhirnya.. aku tolak tepi telur tu.. x lalu nk mkn.... heheh..

actually nama telur ni telur padi (google english as century egg).dinamakan century egg sbb rupe dia ala2 telur yg dh berkurun2 lamanya. hehe. aku google dpt gambo kt bwh ni. antara juadah tradional org2 cina. kepada sape yg nk mencuba, sila2 la ye ;).






2 comments:

Anonymous said...

Hehe..menu baru ke mek hehe :p
Tp warna dier cantik la..mcm agar2..takpun cincau hehe :)
Cincau tuh dibuat dr apa ekk..:-?

-meK paKma-

zero2sixteen said...

tu la.. mati2 aku ingat agar2 dlm kelongsong telur.. hehe.. cincau dibuat dr rumput/daun.. nape x caye ek.. sila wiki :P