Feb 18, 2008

16 feb 2008

ok aritu genap usia aku 2X tahun. ahaks.. mcm malu2 lak nk nyebutnyer.. alah.. 29 tahun. haa abih cite.. ahaks.. anyway hari tu aku cadang gamble jln2 area kole selangor/sabak bernam. ada satu chalet menarik kt sg besar. eka la yg promote.. erm ok gk.. sbb aku x pnah jln2 smpai situ.. dekat ngan laut, sure byk seafood. dan yg penting jauh dr kesibukan kota.

smpai2 jek alhamdulillah chalet byk lg kosong.. nama tempat tuh.. d'muara marine park resort, sg besar. kawasan dia agak ceruk skit. tapi sape sangka.. ada chalet menarik kt situ. kedudukan dia betul2 di tepi muara. ktorang amik chalet sea view. ada dua katil, tv, toilet n beranda. sgt2 bersih n selesa sgt.


ini tingkap seblah katil aku. angin2 menderu2 masuk.. syok ooooo.. kalo bw budak2 kecik... toksah la bukak tingkap tuh.. kang ada yg terjun ke bwh lah.. terjun dlm lumpur.. huhu..

ini chalet2 yg berdekatan. masa tuh air surut. so nmpak lumpur je la. kalo perati dr atas... byk tui ikan belacak kt situ.. rasa geram jek nk tgkap. nasib la ko dlm lumpur. hehe...

duduk2 smpai minum ptg.. ahakss.. tp bosan la plak.. kena kuar jenjalan nih.. hehe

jenjalan tepiiii.. muara? pantai? erk tp bukan pantai kan.. haha.. jenjalan area situ je la.. kaki aku gatal tul nk tgkap ikan2 belacak yg aku nmpak td.. tp x leh.. jauh ke tgh lumpur tuh.. huhu..

so dok tepi2 jek.. snap gambar menatang nih.. spesis cengkerang.. x tau apa dia.. tp mmg idup la.. kaki aku gatal lg nk ketengah.. dan ini la hasilnya....

adeh.. berlumpur makcik dibuatnyer.. huhu.. ingatkan x tenggelam dlm lumpur.. oh tidak.. tenggelam gak... hahaha.. teringat aku zaman kecik2 dulu.. main lumpur tepi parit.. lebih kurang cemtu la bau dia.. hehehe.. jakun tulll....

snap gambar pakcik nelayan nih.. siap bw bendera malaysia tuh... ye pakcik.. melaysia boleh :D

sesambil tu lepak2 tepi jeti smbil tunggu sunset.. subhanallah....

ahak.. dh dekat ngan laut.. semestinyer dinner mkn seafood... apa ktorang order.. kerang bakar, kailan ikan masin, telur bistik, tomyam campur dan......

ikan siakap 3 rasa.. order gk sotong goreng tepung.. tp x smpai2 lak. kesudahan mkn tu je la.. hehehe.. sikit jek tuuuu.. ehehehhehe.... lepas mkn balik chalet.. lepak2 tgk cite you've got mail. sedar2 aku sorang jek yg dok layan cite tuh.. lelain sudah tido daaaa.. mlm tuh baru terasa air pasang. huhu bestnyer dengo bunyi ombak. kalo setiap mlm cemtu kan ke best kan.. hehe..

17 feb 2008

pagi2 bangun awal. lepak tepi beranda. dlm kul 8 lebih masing2 bersiap utk checkout.. balik awal leh rehat awal. lijot beria x sabo nk tgk monyet kt bukit malawati. otw nk balik ke kl singgah sekejap.

nk naik bukit tuh kena naik tren yg disediakan. bayo rm2.00 utk naik ke atas. mule2 ingat nk jln jek keatas. tp brother kaunter tiket tu kata.. leh kurang 1kg la kalo nk naik jln sendrik. huhu.. sah2 penat. tp bile dh naik atas tuh.. alahai xde le susah sgt. ingatkan mcm nk naik bukit larut. huhu yg tuh sah2 mmg x sanggup la.

ok apa yg ada kt bukit malawati:

1. rumah api kt bukit malawati.

2. meriam

3. muziam bukit malawati.

dan yg paling best sekali dan jadi tumpuan ramai adalah.. jeng jengg jenggg....

ehek apa tuh.........

cakk.. haha muke toye jek seiii....
cukup macho tak nih?... hahahha...
mcm byk pk jek monyet nih.. pk masalah negara kerr.. hehehehhe...
haha.. monyet nih spesis silver-leaf. bdk2 excited tul ngan monyet2 tuh.. jinak giler.. monyet nih pantang tul kalo nmpak kita kuar kan sesuatu dr beg. aku baru jek paskan roti kt kwn aku.. dia dh kejar kwn aku tuh.. hahahhaha.. last2 dgn pastik2 skali monyet tuh sapu.. sabo je la..
ahak.. mmber aku si pencinta haiwan, begitu excited dia menangkap gambo.. ikutkan hati dia.. mau jek dia kidnap bw balik umah.. hahahha..

3 comments:

Anonymous said...

Ehek mcm best la plak..
Nanti la nk ajak fau2 hehe :)
Dan misi mandi lumpur haha :))
-meK paKma-

Anonymous said...

erkk..ko nak wat per ngan ikan belacak tuh mek..setahu aku org wat "ubat kuat" jek haha :))

-meK paKma-

zero2sixteen said...

haha ikan belacak tu cute.. mcm katak la dia lompat2.. rupe cicak pun ada gk.. xleh mkn lor ikan tu.. 2 alam